måndag 13 januari 2014

Sist ut för år tjugohundratretton!

...är en liten kofta av det mörka, tvåtrådiga, underbara garnet från solkustens spinnverkstad.

Jag har hittat på mönstret själv och är rätt nöjd...
 ...även om det är himla kallt ute! Jag hade faktiskt gett upp om vintern, tyckte att det skulle bli vår.
 Under förra årets sista kofta är det nya årets första klänning!
Sydd i precis samma tyg som jag förut sydde en kjol i. Den krympte i tvätten och blev en present till en god vän, och jag kunde sy en klänning. Denna gång tvättade jag tyget först...
Denna klänning är faktiskt också en variant på Hawthorn, fast denna gång helt utan krage, med annan halsringning och helcirkelkjol.
...och det värsta: trettio knappar! Tur att jag inte räknade innan jag hade sytt knapphålen.

6 kommentarer:

  1. Hej! Brukar läsa din blogg o måste säga att du gör så himla snygga saker, man blir inspirerad! Hoppas mönstret kommer på koftan! Hälsning Helena

    SvaraRadera
  2. Vad snyggt! Typ exakt en sån kofta jag vill göra men har ännu inte hittat nåt mönster jag vill använda. Hojta gärna till om du lägger ut det!

    SvaraRadera
  3. Hej fin klänning och härlig kofta. Du är fantastisk på att hitta på egna koftor, fortsätt!

    SvaraRadera
  4. Å, vilken perfekt klänningskofta (= den bästa sortens kofta!). Jag hoppas att det blir ett mönster!

    SvaraRadera
  5. Tack för en inspirerande blogg!! Du gör så snygga saker, både stickat och sytt!!!

    Iréne i Östersund

    SvaraRadera
  6. Både koftan och klänningen är ju helt ljuvliga!

    SvaraRadera