onsdag 12 maj 2010

Ipodfodralet

I höstas fick det vara nog med billiga, dåliga mp3-spelare med mindre minne än jag, som gick sönder efter bara en stunds användning. Jag köpte en ipod, och plötsligt fick jag plats med all min musik och dessutom en massa filmer (90% av filmerna är olika avsnitt av Shaun the sheep. Vad annars?). Efter två dagar hade den fått en repa på skärmen, och jag bestämde mig för att virka ett fodral åt den. Eftersom jag inte tycker om att virka gick det supersnabbt (jag ville få det avklarat) - och det är fortfarande den enda repan. Här är det - helt improviserat, det sitter som en smäck. Med hål för hörlurarna.

Garn: Kampes tvåtrådiga, det gick inte åt så himla mycket.
Virknål: Tunn. Kanske 2 mm?
Annat: Svart sytråd för noterna, pärlemorknapp från loppis.

8 kommentarer:

  1. Vad smart av dig! :) Och vad skönt och se att det är fler än jag som älskar Fåret Shaun, hihi.

    SvaraRadera
  2. That is amazing. will you be writing a pattern for this?

    SvaraRadera
  3. Vilket snyggt fodral,OCH snygga foton...hittade din fågelserie lite längre ner....helt otroliga bilder...Kram Torprosen

    SvaraRadera
  4. Jättefint fodral!! Så sött med dom små noterna!!!

    SvaraRadera
  5. skitsnyggt! gillar strukturen, det ser så tätt ut att det blir nästan som tyg.

    SvaraRadera
  6. Skitfin! Gillar broderiet på också :) Men så är jag ju svag för alla sorters noter ;)

    SvaraRadera
  7. Väldigt fin och inspirerande! Blev sugen att testa själv och resultatet ser du på min blogg om en liten stund! ;)

    SvaraRadera