fredag 23 april 2010

Tredje gången gillt

Mönster: Mitt eget mönster Elin.
Stickor: Ett gammalt krokigt set strumpstickor, 2,5 mm.
Virknål: 2,5 mm.
Annat: Sex stycken pärlemorknappar, modell mindre från loppis.
Garn: Silkbloom fino.

Mitt tredje par Elin, denna gång i ett helt underbart garn av silke och merino. Garnet slinker mellan fingrarna och stickar nästan sig själv. Dessutom älskar jag färgen. Jag ville helt enkelt testa att sticka mitt eget mönster i ett av garnerna jag rekommenderat för mönstret, och inte bara i handspunnet. Jag är nöjd.

8 kommentarer:

  1. Så jättevackra de är, Viffla! Kul med eget mnster. Jag har ett par som jag bara skrivit ut på engelska. Får ta och översätta dem så jag kan lägga upp på sajten. Du inspirerar ... som vanligt :)

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Jättefina!!!
    Du har något att hämta inne hos mig.

    SvaraRadera
  3. De är så underbart fina, tack för mönster, kul att de blev månadens pulsvärmare

    SvaraRadera
  4. De är väldigt vackra! Fast jag gillade dem nästan bättre i hemspunnit garn...

    SvaraRadera
  5. Jättesnygga, å så heter mönstret Elin, precis som min dotter!//Agneta

    SvaraRadera
  6. Jättefina! Och grattis till ett lyckat mönster.

    SvaraRadera