torsdag 11 mars 2010

Provlappar

Varför går det man måste göra så mycket långsammare är det man vill göra? Till exempel provlappar, det gör jag bara när jag absolut måste. Som nu till exempel.

Jag försöker att konstruera ett eget mönster, som ett avslutande projektarbete. Jag valde det eftersom jag älskar att sticka, men nu när det bara är några dagar kvar till inlämningen för granskning känns det helt oöverstigligt. Jag får inte sticka på något annat just nu, men vad händer då? Jag hittar en massa intressanta böcker jag vill läsa, en massa bra musik och upptäcker hur kul det är att städa och laga mat. Suck.

Provlapparna är i alla fall klara, ni kanske känner igen mönstret gail? Jag tänker använda det i några avslutande rader. Snyggt med vårsol i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar